Ryggen

Jag har börjat få ont i ryggen. Mellan skulderbladen. Jag kopplar det helt och hållet till sängen, tror den är för mjuk. Det kan givetvis också bara vara att jag inte är van vid den, men jag vaknar tidigt var morgon och kan egentligen inte ligga på sidan mer, som jag är van. Ryggen är enda alternativet.

Jag ska ge det lite tid till, och framför allt jämföra med andra sängar, hemma och på resa, men jag får nog fundera på att hitta en skiva eller nåt att lägga i sängen.

En sak oroar mig dock; läste en artikel i tidningen om en tjej som råkat ut för arbetsplatsskada, hon hade skurit sig i handen. Hon hade nu nedsatt funktion i den, men det hade i också resulterat i värk i ryggen. Senor och förändrad belastning var orsaken. Man undrar ju... Mitt äventyr med kniv, har det påverkat?

Om ett par dagar är det påsk. Då förverkligas en livslång dröm. En rundresa i Skottland. Ni anar inte vad det betyder.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kungsleden 2016: Jakten på tält

Tanzania 2018/1: På menyn - Fläsk och fisk

Viktigt meddelande! Byte av plattform och adress!