Tillbaka, rakt in i hetluften

303 olästa mail visade datorn när jag slog på Outlook efter semestern. Flera av dem var rapportmail som jag kunde sortera undan, men ändå.

Jag gillar att jobba, har alltid gjort, är inte rädd för att göra vad som krävs. Men det är när jag behöver göra extra mycket, specialinsatser och upprensningar bara för att andra inte gör sitt jobb som jag blir trött och uppgiven. Jag lämnade ett projekt i händerna på några kollegor under min semester. Jag ska inte gå in i detaljer på jobbet, men så mycket kan jag säga att man inte riktigt tagit sitt kundansvar på allvar. Vi kommer nu åka på fördyrande transporter samt högst troligt en försening som kommer kosta både oss och kunden mer än pengar... Bara för att man inte gör sitt jobb. Mina insatser denna kväll har nog räddat 50% av katastrofen, men tro mig det är den andra hälften kunde kommer döma oss för. Omdöme och ansvar. Sällsyntheter idag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kungsleden 2016: Jakten på tält

Tanzania 2018/1: På menyn - Fläsk och fisk

Viktigt meddelande! Byte av plattform och adress!