Stukatur

Besvikelsen är stor nu. Jag var upplagd för Kraftprovet på fredag. Har tränat regelbundet och hade siktet inställt på att klara att löpa hela loppet, inte gå något. Det skulle vara en seger mot tidigare år. Ut 10 km idag som en sista runda. Det går långsamt, men stadigt och bra. Grusvägar. Efter 3,5 km, svag nedför innan jag ska ut på landsvägen. Ser inte den stora stenen, trampar snett, viker hela högerfoten under mig. Stapplar till kanten med rejäl smärta och inom noll och ingen tid har yttre fotknölen svullnat upp rejält. Där sitter jag, i spenaten, och konstaterar direkt att det inte blir något lopp för mig. Det är då själve fan. Nu är det binda och högläge som gäller. Sista gången jag försöker vara hälsosam. 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kungsleden 2016: Jakten på tält

Tanzania 2018/1: På menyn - Fläsk och fisk

Viktigt meddelande! Byte av plattform och adress!