Sysselsätt mig!

Ännu en härlig helg hemma avverkad. Kallt, klart, vackert och snooker på TV. Mycket bra. Dessutom var dottern hemma på besök och trots handdukar på golvet så var det givetvis härligt att se henne igen.

De senaste gångerna jag varit hemma har en hel del av tiden fått läggas på att färdigställa renoveringen av ett rum i huset som nu fått sig en rejäl överhalning efter att barnen flyttat. Från att en gång varit TV/Vardagsrum var det under en kort period de vuxnas sovrum men nu är det dags för att äntligen få en ordentlig matsal. Nu har vi ju liksom råd med ett sådant utrymme och det ska bli skönt att slippa sitta i köket när vi har gäster på middag. Det hela påbörjades i höstas, men det blev mer jobb än vi räknat med och till slut bestämde vi oss för att leja bort delar av arbetet och då blev det som så att strax före jul stängde vi dörren till rummet och firade helg istället. Efter julen flyttade jag till polen, målarna kom hem och när de var klara var det lite jobb kvar till mig, lister, gardinstänger, tavlor och sånt. Av denna anledning har det inte saknats sysselsättning för mig när jag kommit hem.
Väggar, tak, gardiner. Och den berömda "Älgen"

Kvällsbild på andra hörnet och det fina matbordet vi fick av Anneli Kling!

Närbild på tapeten som riskerade målarens mentala hälsa.
Nåväl. Min vackra hustru har tyckt att hon har kört med mig under dessa helger hemma och har givit uttryck för lite dåligt samvete över detta. Jag har givetvis försäkrat henne att det är obefogat, men ni vet ju hur tjejerna är, de lyssnar inte på det örat. Så denna helg när jag kom hem så var listan över saker jag skulle göra tom. Inga krav, inga förväntningar. Jag hade önskat isterband till lunch på lördagen, hade planer på att köpa lite löputrustning på söndagen, men för övrigt var fri lek hela helgen. Det kunde passa bra, det var final i German Masters i snooker och jag hade lite film att konvertera för iPad. Man kan ju då tycka att det borde varit skönt, avslappnat och att jag därmed skulle känna att det här var en helg för att ladda batterier, att känna mig hemma, ja allt det där. Märkligt nog blev det inte så. Självklart kopplade jag av, jag fick gjort de små grejer jag skulle för egen del och jag fick sett snooker, men på något sätt kändes det som att jag inte nyttjade helgen nu när jag var hemma. Att jag slarvade bort den, liksom. Säkert lika dumt som att hustrun hade dåligt samvete, men kan ni förstå känslan? Lite som att sova till 10 en lördag, "fan, halva dagen har gått och jag har inte kommit ur sängen ens!" Va, Luther? Var?

Så därför hoppas jag att det i fortsättningen blir en hälsosam blandning av avkoppling och delegerade uppdrag att fylla helgen med. Varför inte mer besök hos kompisar? Bra idé! Räkna med att jag hört av mig när jag är på väg och vill umgås! Och tveka inte att höra av er och föreslå något själva om ni sitter där och undrar vad ni ska göra i helgen!

För att citera våra vänner Risken Finns. Jag vill bli underhållen!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kungsleden 2016: Jakten på tält

Tanzania 2018/1: På menyn - Fläsk och fisk

Viktigt meddelande! Byte av plattform och adress!