Underbart är kort?

Var hos barberaren idag. Dags att ansa. Det hade blivit långt och yvigt. Jag gillade längden och fick med jämna mellanrum uppskattning för skägget, både i Sverige och utomlands faktiskt. Allra senast av en auktoritet på området, bara minuter före trimningen. 

Fick frågan hur mycket vi skulle ta. "Tighta till det lite, och ta så det mår bra" blev mitt svar. Nu sitter jag här. Det känns som om många månaders sparande var förgäves. Det är väldigt mycket kortare och väldigt mycket rundare än vad jag var bekväm med. Mustaschlinjerna är smalare. Tror även linjerna är lite kapade. 

Det är mitt fel helt och hållet, jag skulle varit tydligare. Och det växer ju ut igen. Ändå. Här sitter jag. Och känner det som om jag svikit en vän. 

Före:

Efter:



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kungsleden 2016: Jakten på tält

Tanzania 2018/1: På menyn - Fläsk och fisk

Viktigt meddelande! Byte av plattform och adress!