Nu kör vi!

Så var det dags då. I morgon börjar jag mitt nya jobb, Vindspelet Grafiska. De här lediga veckorna har gått fort och jag tycker mig ha fått både tid att slappa ordentligt med film, böcker och tv och gjort en del nytta i och med en renovering av köket, kört skit till tippen, varit hos tandläkaren med mera. Ett par hemmamatcher med Blåvitt har jag hunnit med också. Räknar med att kunna nyttja mitt säsongskort lite bättre i år än i fjol.
 
Jag har under dagen bara slappat, sett F1 från Bahrain och VM i Snooker. Grillen kom igång för första gången under kvällen och jag gick omkring och plockade fram grejer inför morgondagen, en lite ovan känsla då jag de senaste veckorna inte behövt planera alls, mer eller mindre. I helgen har vi också hunnit med vår temamiddag inför Spanienresan som går av stapeln 10-21/5. Tapas, gazpacho, paella, flan och sangria gav en härlig försmak av vad vi har att vänta både under vår 10-milavandring och under våra dagar i Madrid. Jag hoppas kunna rapportera från denna resa, men vi får se vad packning och nätverk tillåter.
 
Det ska bli skönt att börja jobba igen. Man är ju sådan, man vill göra nytta, ha något att sysselsätta sig med. Risken är stor också att det blivit ohållbart att ha mig hemma, jag blir rätt odräglig att ha att göra med efter ett tag. Jag har sagt förr att jag skulle bli en perfekt hemmaman och jag vidhåller det. Då skulle man ju ha det som uppgift. Nu var det något jag skulle göra i väntan på. Det var inga problem i sig, men det begränsar ju lite, och som sådan blir jag just odräglig. Bättre då att jag kommer iväg på dagarna och får sköta mig själv på min egen kant, på en annan planhalva. Ni kan hyckla hur mycket ni vill, alla mår bra av att få rå sig själv till en viss nivå. Det är när man blir förblindad av sig själv så att man missar sin omgivning det är dags att se upp. För egen del påbörjar jag spaningen i morgon.
 
Kök under renovering
Min tweet på Eddie Izzards skärm (jag lovar!)
Spanienmiddag
 
Sinus sover sött
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kungsleden 2016: Jakten på tält

Tanzania 2018/1: På menyn - Fläsk och fisk

Viktigt meddelande! Byte av plattform och adress!